torstai 19. maaliskuuta 2015

Vauvakassit

Jos pitäisi kuvata millainen ihminen minä olen, niin yksi puoli minusta on innostuja tai sellainen  hurahtaja. Olen Facebookissa sellaisessa *kaupunginosan nimi* vanhemmat-ryhmässä. Siellä yksi vähän tutuksi tullut äiti kertoi, että hän on keräämässä Vaakalle vauvakasseja. Koska hänen kassitaan uupui pari juttua, hän kyseli, haluaisivatko muut tehdä yhteistyötä.

Jostain syystä tämä nyt otti ja kolahti minuun ihan täysillä. Kokosin yhden vauvakassin ja innostuin siitä niin, että ilmoitin paikallisessa kierrätysryhmässä etsiväni tarvikkeita noihin. Ajatuksella, että jos jollakin on jotain sellaista, mitä voisi lahjoittaa, mutta ei saa yksin koko kassia kasaan. Nyt pelkästään minun luona on 8 kassia odottamassa viemistä paikalliselle kassien vastaanottajalle. Olen tämän projektin myötä päässyt myös ompelemaan.

Olen ommellut kangaskasseja
Näistä kaksi vikaa kassia on olleet aiemmin tyynyliinoja


Housuja koossa 68 ja 62

Puolipotkarit kokoa 68

Housut kokoa 62
Vauvan kypäräpipo
 
Joustofroteesta syntyi pyyhe
Tein vanhasta kylpypyyhkeestä vauvan huppupyyhkeen. Paksusta puuvillakankankaasta syntyi vauvan peitto.
Ja tässä ei vielä edes ole kaikkea, mitä olen täällä puuhaillut. Osasta kuvat on vielä kamerassa. Kaikkea tälläistä olen hurrutellut Pirpanan nukkuessa päiväunia. Nykyään meillä onkin melkoista tohinaa päivisin, kun tuo yksi ehtii joka paikkaa. Sitä ei uskoisi, miten nopeasti juuri 5 kk täyttänyt voikaan ryömiä. Pirpana myös opetteli nousemaan itse istuma-asentoon ja istuu nykyään sujuvasti ilman tukea. Minä kun ajattelin, että ehkä voisimme aloittaa istumistreenit sitten siinä puolen vuoden iässä..

-Nna-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti