keskiviikko 29. toukokuuta 2013

Mihin katosivat päivät?

Käsityörintamalla on valmistunut kaksi mekkoa kesän häihin. Ensimmäiset ovat heinäkuussa, toiset menevät sitten elokuulle. Taidan esitellä ne vasta juhlien jälkeen, mutta tämä tälläisenä vakuutteluna, että kyllä minäkin vielä joskus jotain pientä täällä teen.

Luettuani eri paikoista vietnamilaisista kevätrullista, oli niitä pakko päästä itsekkin kokeilemaan. Ihastuin mintun ja korianterin liittoon. Rullista tuli raikkaita ja keveitä. Netti on pullollaan ohjeita, itse laitoin sisälle salaattisekoitusta, ituja, minttua ja korianteria. Toiseen erään taisi mennä myös retiisiä. Tässä on esimerkiksi yksi ohje ja dippi siihen.


Muuten olen nauttinut luonnon heräämisestä kovasti. Kävimme työporukalla naisten kympillä. Keskuspuistosta löysimme metsästä puuhun tehtyä taidetta.


Olen käynyt myös Helsingin keskustassa pyörimässä. Oli jännä katsoa, miten joku osaa maalata noin. Kuva ei todellakaan tee oikeutta naisen intensiiviselle katseelle, jota katselin pitkään.


Ja lopuksi haluan esitellä uuden leluni. Sain Ukkoselta lahjaksi Evermatin kasvikuivurin. (Löytyi paikallisesta Prismasta). Nyt olen innokkaasti kuivannut parvekkeelta yrttejä. Jos saisin aikaiseksi lähteä maalle, haluaisin kokeilla myös nokkosen, koivunlehden ja muiden luonnosta löytyvien juttujen kuivaamista. Olen netistä lueskellut, mitä kaikkea voisi ihan luonnosta löytää syötäväksi.

 

-Nna-

1 kommentti:

  1. Hienoa taidetta! Kuivuri olisi kyllä mielenkiintoinen laite, mutta voisi minulla jäädä kokeilun asteelle.

    VastaaPoista